LAMP++

Amit egy Linuxos webszerverből (ésszerű határok közt) ki lehet hozni az itt megtalálható.

Kapcsolódó oldalak

Címkék

apache (8) backup (1) blog (1) cache (1) chroot (4) cms (1) daemontools (2) ddos (1) djb (1) dns (2) dos (1) email (1) geoip (1) google (2) ip (1) kvm (1) lamp (1) linux (1) mail (1) mysql (4) nginx (3) pdumpfs (1) php (8) pound (1) proxy (2) regcheck (1) seo (2) shell (1) shorewall (1) snapshot (1) spl (1) ssl (1) statisztika (1) szerver (1) thttpd (1) tinydns (1) tűzfal (1) ubuntu (1) virtualizáció (1) wordpress (2) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • aFoP: Írtam bash szkriptet ami a fent letölthető hu.csv-ből legenerálja az összes hálózat-címet, így már... (2014.04.26. 10:51) Magyar IP tartományok
  • Oszi: A JPEG support -hoz nem árt még ez is: --with-jpeg-dir=/usr/include (2009.06.08. 10:52) PHP fordítás
  • Oszi: @bagoj ur: OK, össze szedem magam és blogba vésem amit tudok. Hamarosan... (2009.03.05. 20:18) Virtualizáció KVM -el
  • Utolsó 20

Feedek

PHP 5.2.4-2ubuntu5.4 probléma, és megoldás

2008.12.11. 17:12 Oszi

Tegnap este frissítettem egyik szerveremen a csomagokat. Lényegi változás az új PHP volt. Production gép, de hát mi baj lehet? ;)

Az eredmény egy kicsit felűlmúlta a várakozásaimat. Konkrétan se kép, se hang. Még konkrétabban: "exit signal Segmentation fault" lett az összes apache child -nél.

Ekkor jutott eszembe egy pár nappal ezelőtti vita egyik haverommal, ahol a Debian vs. Ubuntu volt a téma. Régebben mindketten Debian -t használtunk, de én egy ideje "áruló" lettem és átpártoltam az Ubuntu server -re. A vitának persze nem lett eredménye, de abban azért egyetértettünk, hogy a frissítések megbízhatóságában a Debian a király. Nyugodt szívvel ki lehet adni egy apt-get upgrade -et.

A segmentation fault -ok között hazudnék ha nem jutott volna eszembe, hogy bizony lehet, hohgy én választottam rosszul...

Azért rövid pánik, és aktív Google használat után, kezdett körvonalazódni, hogy mégse lehet olyan nagy gáz ebben az új csomagaban, így nálam van a probléma. Még egy nyom volt, a php logban: "PHP Fatal error: mktime(): Timezone database is corrupt - this should *never* happen!", de ez a segfaultok számához képest elenyésző volt, és különben is elég hülyén hangzott. Így utolsó megoldásként nem volt más, csak a strace.

Így már viszonylag gyorsan előjött a hiba, az apache chroot -jábol hiányzott az /usr/share/zoneinfo/Europe/Budapest és a /usr/share/zoneinfo/Europe/Berlin! Ennek oka az, hogy eddig nem kellett, vidáman ment a szerver ezek nélkül (időzónaval se volt gond) és ha már chroot akkor tényleg csak a legszükségesebbek legyenek benne. Szerintem.

Ebből az egészből több tanulságot is le lehet vonni, de ami ennél érdekesebb az inkább a második hiányzó file: /usr/share/zoneinfo/Europe/Berlin (nyilván sokan nem aprozzák el a dolgot, és bemásolják az egész zoneinfo -t a chroot -ba, így ott ez fel se tűnik). Az tuti, hogy az én timezone -omnak semmi köze Berlin -hez, ugyhogy a tippem az, hogy a programozó igy ellenőrizte, hogy a "Timezone database" rendben van e? Ez azért kicsit szomorú szerintem. Ez a tök értelmetlen ellenőrzés minden kérésnél (ez persze nem igaz) megtörténik ami nemigazán szép megoldás. Másrészt pedig ha nincs ott a Berlin, akkor valóban szükséges a "Fatal error"? Aligha...

Ami még érdekes volt, az a strace kimenete. Amikor az ember PHP -ban programozik, nem is gondol bele abba, hogy alacsonyabb szinten mik is történnek - megdöbbentően sok minden, de ez már 1 külön történet...

2 komment

Címkék: php apache

A bejegyzés trackback címe:

https://lamp.blog.hu/api/trackback/id/tr87817488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gzsolt 2008.12.23. 00:33:24

Ezért félre raktam neked egy bármi innivalót!
Ugyan ez a konfig váltás volt ugyan ezzel a hibával. Már kétszer futottam neki a dolognak, de strace-ig nem jutottam...
Örök hála!

Oszi · http://inews.hu/ 2008.12.27. 18:46:04

:) Én meg már aszthittem, hogy csak én jártam így, de ezekszerint csak volt értelme megírni ezt a postot...
Örülök, hogy segített!
süti beállítások módosítása